top of page

Mina sång-inspelningar.

Någon efterlyste mina sång-inspelningar – efter att jag lagt ut Pernilla och Hans sångframträdande i TV 1988 från Youtube.      Jag har sjungit i Folkparker, i revyer, på Dramaten, i krogshower, i TV-program m.m. Men…. allt finns ju inte på youtube. Det här var vad jag hittade:            Så Varsågoda: En liten Nostalgi-tripp

EP-skivan ”Leva med dig” 1971.


Från Samma EP: ”Det kostar ingenting”.


 ”Daydream” ur filmen ”Vill så gärna tro” 1970 tillsammans med den amerikanske sångaren Johnny Nash.


Duett med Pernilla i TV-programmet ”Sommar vid Stenungssund” 1981


Ur samma TV-program: ”Lev medan tid är”


Ur musicalen: ”Ringo” på Göta Lejon 1987. ”Handflatan partitur”


Från filmen ”Fanny & Alexander” 1982 : Regi Ingmar Bergman, där jag sjöng en tysk romans av Schumann: ”Du ring an meinem Finger”


Och långt tillbaka i tiden: Ledmotivet till filmen ”Änglar, finns dom”1961 tillsammans med Jarl Kulle.


Från samma EP: ”Calypso i månsken” Med Jarl Kulle.


På samma EP: ”Närhet i en kyss”


Detta var ett litet urval.

 
 
 

Kommentarer


bottom of page