top of page

Dag 105: Tillbakablick: Barn & Barnbarn i Nerja Juni 2016.

 I dag ägnar jag mig åt litet nostalgi: Tillbakablickar på förra årets festligheter med familjen i Nerja, då vi firade både Hans 79:års-dag och midsommar med alla barn och barnbarn (utom 2) hos oss i Nerja. Då även ”Wahlgrens Värld” filmade oss några dagar.

Nu längtar jag efter att få samla allihop igen så snart som möjligt – för är det något jag ÄLSKAR så är det att få vara med dem som betyder mest i världen för mig: Min stora härliga FAMILJ!

Detta inlägg är alltså från Juni 2016: Varsågoda:

_________________________________________________________________________

Tänk att få samla hela familjen: 4 barn + 7 barnbarn (av 9) + ett bonusbarnbarn = klanen Wahlgren (nästan!) och fira midsommar och Hans födelsedag i vårt älskade Nerja. Här sitter vi i trappan till vårt hus, de enda som fattas är våra äldsta barnbarn Tim och Oliver.

Ett Familjeträd hade jag gjort i ordning lagom till deras ankomst.

Texten lyder:  ___________________________________________________________________________                                                                                                              Föräldrar finns inte för alltid. Ring dem, besök dem, låt dem träffa sina barnbarn, skratta med dem, krama dem.                                                                                       Låt dem berätta sina historier om och om igen, ge dom deras favoritmat och sötsaker , behandla dem med respekt, tålamod och                                               MASSOR MED KÄRLEK……. I morgon kan det vara för sent.                           ___________________________________________________________________________

Vi hade hyrt två hus i området, så det fanns plats för alla .

Här är invånarna i hus nr 3. Linus och Jessica med Linn och Colin. Jakob och Lisa Stadell med sina barn har ofta firat midsommar hos oss på Värmdö, nu blev det midsommar i Nerja tillsammans med alla oss.  

                                                          Där lagades fräscha sallader till lunch.

Biancas lille Dino fick vara med.

I hus nr 2 huserade: Niclas och Kit ,  Benjamin med flickvän  Linnéa och Eric. (Benjamins kompis, som hälsat på oss tillsammans med Benjamin flera gånger i Nerja).


I vårt hus bodde Pernilla, Theo och Bianca. 

I gästavdelningen bodde Peter, Michaela, Hugo och Charlie.

Peter blev så glad att han tog ett glädjeskutt i trädgården!

Första kvällen bjöd jag på tapas och vin och ost i pation. 

Dagen efter var det spanjorernas Midsommarafton.

Är det midsommar, så är det! Alltid vitklädd med blommor i håret i Sverige – så ock i Spanien!

Jag hade beställt bord för 26 personer på La Barca på Playa Burriana där spanjorerna firade sin speciella midsommar med eldar, sång och dans hela natten.

Vi åt gott – men åkte hem och fortsatte firandet hemma, medan spanjorerna gick ut i havet (baklänges!) och höll 

_____________________________________________________________________________

Dagen efter – den 24:e firade vi svensk midsommar hemma i trädgården, med sill och nubbe och den obligatoriska första snaps-visan på midsommarafton: ”Den blomstertid nu kommer…”

_____________________________________________________________________________

Han kunde stå hur länge som helst och ”låsa och låsa upp” med sina nycklar!

Kusinen Theo fick titta på.

_____________________________________________________________________________

Så var det dags för födelsedagsfirande för Hans som fyllde år 26/6. Jag hade dukat upp på övre terassen, Pernillas TV-team filmade.

Blomsterkransen byttes ut mot en födelsedags-hatt med ljus!

Tre generationer med vind i håret och solsken i blick!

parasoll-drama! Vinden tog tag i det stora parasollet och trots att vi höll i det, så blåste det över muren till grannen!  Det hade kunnat gå illa -Leo fick en blessyr på armen  men Benjamin var räddare och såg till så att parasollet kom tillbaka.

__________________________________________________________________________

Födelsedagen fortsatte att firas på favoritrestaurangen på playan: Playa & Sol.

Där tog vi emot alla våra gäster som nu utökats med goda vänner som vi umgås med här i Nerja.

Vacker bordsdekoration!

Bianca med Eric, Benjamins kompis, som varit hos oss flera gånger tillsammans med Benjamin i Nerja.

Benjamin med sin flickvän Linnéa.

Hans med sin blivande svärdotter: Michaela som gifter sig med Peter i sommar.

Kusinerna Linn och Theo sjöng en specialskriven visa till Morfar/Farfar!

Niclas och Jakob.

Eva och Fridthjov

Lilian och Ragnar

Barnen fick ett eget bord

Det serverades paella och………

Lenguada (Sjötunga) Munier.

 
 
 

Kommentarer


bottom of page