top of page

1971 ”Vill så gärna tro” med Johnny Nash´s låtar!

1971 var året då jag bl.a. filmade ”Vill så gärna tro” tillsammans med den amerikanske sångaren Johnny Nash. Han är en fantastisk sångare – och detta hittade jag på you-tube. Låtar, som t.ex. hans världs-hit.: ”Hold me tight” och även den som var ledmotivet i filmen och som vi sjöng tillsammans: ”Daydream”. Varsågoda!:

19701008-12 Vill så gärna 002-liten

Här är hans världs-hit: ”Hold me tight”:


Och den här: ”There are more questions than answers”, som han skrev i Sverige under tiden vi filmade ”Vill så gärna tro”:


Den här: ”Daydream” var ledmotivet till filmen – som han skrev direkt för mig och honom och som vi också spelade in på skiva.


 
 
 

Kommentarer


bottom of page