top of page

Underbar Lunch i Kungsängen

IMG_1648
IMG_1644
IMG_1643

På detta vackra ställe med denna underbara sjötomt var vi bjudna på lunch under gårdagen.

IMG_1610

Värden hälsar gästerna välkomna och skyndar sedan in för att hjälpa värdinnan med maten i köket.

IMG_1623

Jag tog mig en promenad till sjön för att inspektera ägorna.

IMG_1612

Och kikade in i det vackra vita lilla lusthuset

IMG_1616

Med denna fantastiska utsikt över vattnet

IMG_1618

Träffade kära väninnan Jill bland andra gästerna.

IMG_1606

Fick gå husesyn i detta vackra hus, som är så oerhört smakfullt inrett med vackra detaljer. Jag, som älskar heminredning och gärna skulle vilja göra om hemma – och måla vitt, vitt och fräscht, fick många fina tips.

Detta vackra ställe är snart till salu – och vore det inte så att vi redan bor så bra som vi bor, så skulle jag absolut vara spekulant. Ett helt underbart hus på en underbar tomt!

IMG_1630
IMG_1628
IMG_1640
IMG_1625

 Jag  passade på att se att hatten satt som den skulle.

IMG_1652
IMG_1650

 Lunchen: Inkokt lax med smarriga såser intogs med trevligt bords-sällskap.

IMG_1656
IMG_1659
IMG_1661

Efter middagen spelades det krocket och kubb. 

IMG_1663
IMG_1662

Kvällen avslutades med ost och vin i lusthuset. Här kommer Hans med vinet.

Tack till kära vännerna Maggie och Hinke för en fantastisk dag i ert vackra hus, för er gästfrihet – och för att vi alltid har så trevligt tillsammans!

 säger Christina och Hans.

Skanna 1237

   Dagens Visdomsord!                                                (går att köpa i web-shopen: ”Christinas Bod”.)

 
 
 

Kommentarer


bottom of page