top of page

Goodbye Mauritius! (Äntligen RÄTT-stavat!)

Goodbye Mauritius! Vi fick 9 underbara dagar tillsammans med älskade dotter Pernilla och hennes minsting Theo 8 år! När vi nu lämnar Mauritius är det med en oerhörd tacksamhet och lycka att vi fick vara med om en sådan fin upplevelse, som blir till ett fint minne i livet för oss alla. Här kommer några bilder från de olika dagarna.

      Tänk att få vakna upp och gå rakt ut från sovrummet till den egna poolen och ta den dagliga simturen innan frukosten, som serverades av vår butler Jeffrey i trädgården.

IMG_3376

Den här utsikten kunde beskådas från huset!

IMG_4031-0

Pernilla utnyttjade maximalt soltimmarna för att skaffa sig en härlig solbränna innan vi skulle åka hem!

IMG_2765

….. och lekte vattenlekar med Theo som älskar det!

IMG_3415

Jeffrey var den mest vänlige och service-minded butler vi någonsin haft! (Vi har aldrig haft någon förut!!!!!) Eftersom jag var först uppe varje morgon kom han – så fort han sett att jag tagit min simtur – med en bricka med ett glas med en halv pressad citron i ljummet vatten, som han visste att jag gärna ville starta min morgon med!

IMG_2654
IMG_2656

Vi hade sällskap till frukostarna av de mest underbara fåglar i fantastiska  färger. Dom hade ingenting emot att dela vår frukost och kvittrade lyckligt när de fick en liten smula!

FullSizeRender

Efter frukost blev vi körda i en Buggie till området, den stora poolen eller playan – och till restaurangen, där vi åt en lunch-buffé.

IMG_3703

På buffébordet fanns verkligen ALLT!Både till lunch och middag.

IMG_2679

Man plockade mat från olika stationer …..   och den som var sugen på sötsaker hade ett eldorado!!

IMG_3747
IMG_3740

Servetterna var konstfullt brutna – som den här t.ex.

IMG_3750
Maurits 3
Maurits 2
IMG_3359
IMG_3353
IMG_3371
IMG_3783
Maurits 1
IMG_4029

En strand-dag på playan – innan regnvädret kom över oss!

IMG_4050

Jag shoppade tre tunna tunikor – ett måste att ha på sig i värmen!

IMG_2784
IMG_4052
IMG_3714-1

Då var det bara att invänta buggien som skulle ta oss hem till villan. Här tronar Hans majestät!!!

IMG_3784

Sista dagen, som var den 22/12 och Hans och min 53-åriga bröllopsdag – startade  som sig bör med champagne-frukost serverad av Jeffrey.

IMG_3407

Jag blandade min champagne med färskpressad apelsin – och vips blev det en nyttig drink, som heter: Jui d´Orange-champagne”. Den drack jag alltid när jag var inbjuden till olika film-festivaler världen över – och det serverades champagne på olika 

cocktail-partys. Då kunde man med gott samvete gå omkring med sitt glas – och sippa på den nyttiga och mindre alkoholhaltiga drycken.

IMG_3396
IMG_3395

En vattenpuss!!!! Glada över våra 58 år tillsammans och 53 år som gifta!

IMG_3386

Vi har simmat tillsammans i 58 år nu!!

6211A224-D722-4D42-9AD6-5D15F150D8AF

Hans bar mig över tröskeln på vår bröllopsdag den 22 dec. 1962. Nu 53 år senare och åtskilliga kilon senare bar han mig igen! Ingen tjusig bild – men den bjuder jag på!!!

IMG_3408

Jeffrey hade bäddat med svanar som ett hjärta på vår säng!

IMG_3373

Tack, älskade Hans för våra 58 år tillsammans – och våra 53 som gifta!

Vår sista dag blev den bästa sol-mässigt, så den tillbringade vi på playan och Pernilla njöt av att kunna sola så att hon fick litet färg att skryta med när vi kom hem.    Theo fick paddla kanot – och vi vuxna svalkade av oss i havet.

IMG_3449
IMG_3454

Jag satte mig i skuggan och passade på att skriva på min bok på datorn emellanåt! Hahaha!!! Aldrig utan min dator!!!

IMG_4259

Ett lyckligt gäng sade adjö till playan och …………….

IMG_3465
1923926_10153395678497903_8440019311266277434_n

………återvände till huset för att äta en bit mat, som Jeffrey hade dukat upp till oss i trädgården.

920686_10153395777912903_9161021491889542120_o
IMG_3467
IMG_3469
IMG_3470
IMG_3816
IMG_3472

Tack och adjö sa vi till Jeffrey, som har survat oss på det mest fantastiska sätt! Och tack Club Med för att vi fick möjlighet att vistas i denna fantastiska villa, där vi njöt varje sekund. Jag kallar den för ”Villa Harmoni” – för lugn och harmoni – det var det vi kände när vi var där!

IMG_3448

Så bar det av till flygplatsen….

IMG_3474

….. bättre res-sällskap än denna lilla herre kan man inte ha! Aldrig en sur min, trots all väntan!

IMG_3533
IMG_3532

TACK ÄLSKADE PERNILLA OCH THEO FÖR ATT VI FICK HA ”KVALITETS-TID” TILLSAMMANS MED ER I PARADISET! ÄLSKAR, ÄLSKAR, ÄLSKAR ER!!!!


 
 
 

Kommentarer


bottom of page