top of page

Benjamin – Succé!!! Stoltare kan ingen vara ………..

Tryggare kan ingen vara – än Guds lilla barnaskara……. sjöng jag för Benjamin när han var liten! Nu kan jag travestera sången till den här texten:                           STOLTARE KAN INGEN VARA                                                                                          ÄN VÅR EGEN WAHLGREN-SKARA!

Nu gör han succé IGEN – denna multibegåvade, fantastiska, fina lilla person, som är en del av vår härliga familj! Lyssna och njut av denna video, där han för första gången presenterar sin första låt.


IMG_0064
IMG_0066

Benjamin i studion ……

IMG_6725

……. Benjamin hemma hos oss på Björkhaga ……Som alltid –  vid flygeln och spelar …….

IMG_0103

..….. det är inte bara flickvännen Linnéa, som njuter av hans spel……

1510450_10205996182255648_1715953597393672892_n

Det är faktiskt mycket sång och musik när barn och barnbarn samlas hos oss. Linus och Benjamin gillar att spela tillsammans.

IMG_6698

Härligt är också att vi delar matintresset och alla är mycket duktiga kockar! Här är det jag som lagat en lax-soppa nyligen när alla dök upp på söndags-middag.

IMG_9925
IMG_8810
IMG_8813

 här blev det en kantarell-pasta.

IMG_4996

……. och så här glada blev Benjamin och Bianca över att vara hos oss i Spanien och även där bli bjudna på mat av Mormor.

IMG_4995

……Där vi i våras hade en fin tid tillsammans i vårt älskade Nerja.

1429138161-9394
1429138099-9394
IMG_5195

Kan man tro att den lilla tjejen i blommig klänning (egen design!) är mamma till dessa tre och lille Theo som inte kunde vara med denna gång.

IMG_5181

Det är en lycka att få uppleva den fantastiska syskonkärlek som finns mellan dessa barn och hur tighta vi alla är med varandra!

IMG_7263

Storasyster Bianca är så stolt och glad över Benjamins framgångar och bloggar om hur mycket hon älskar och beundrar sin stora lille-bror. Klicka HÄR.

Även mamma Pernilla är rörd och stolt över sin son och bloggar på www.pernillawahlgren.se

Benjamin är som sagt – en multibegåvning och när han ställde upp i ”Let´s dance” – så såg det ut så här:

Så här såg det ut när han vann ”Let´s dance”!!!!!


Då hade han inte dansat på väldigt länge – men när han var 8 år fick han dansa för ensemblen på Oscars-teatern, sin egen koreografi av ”Saturday night feber”.


När han vann ”Let´s dance” var det inte första gången Benjamin vann en tävling. Här är en video som togs när han vunnit Lilla Melodifestivalen med sin egen låt: ”Hej Sofia”.


Inte undra på att vi är stolta över vår Benjamin!!!! Som dessutom är den mest ödmjuka och kärleksfulla kille man kan tänka sig.  

12009768_10153243213297903_4449387639808248528_n

Benjamin – mitt älskade barnbarn: Nu önskar jag dig lycka till på din fortsatta musikaliska resa! Din Mormor.

 
 
 

Kommentarer


bottom of page